Duygu ve düşüncelere büyüteçle bakmak-1

Duygu ve düşüncelerimize büyüteçle bakabilir miyiz?

ben sarışınım… dersem… ne düşünürsünüz?

1- Görmeden inanmazsınız…

a-benim yalancı olduğuma dair bir bilginiz vardır. (ama bu yine de yalan olmayabilir)

b-aslında herkesin yalancı olduğuna inanıyorsunuzdur. (ama bu yine de yalan olmayabilir)

c- sarışınlık kavramının kişilere göre farklı olabileceğine dair bilgi veya tecrübeniz vardır, bu nedenle kendiniz görmek istersiniz.

2- Kabul edersiniz… (bana güvendiğinizden, herkesin dürüst olduğuna dair inancınızdan, sarışınlığın tek bir kavram olduğunu düşündüğünüzden.)

3- Doğru da olabilir -ama yukarıdaki nedenlerden biri olabileceğini de aynı zamanda hesaba kattığınızdan- yanlış da olabilir dersiniz…

4- Doğru değil dersiniz, çünkü beni önceden tanıyor ve sarışın olmadığımı biliyorsunuzdur… (peki görmediğiniz süre zarfında ben saçımın rengini boya ile değiştirmişsem?)

5- Doğrudur dersiniz, çünkü beni önceden tanıyor ve sarışın olduğumu biliyorsunuzdur… (peki görmediğiniz süre zarfında ben saçımın rengini boya ile değiştirmişsem?)

ben sarışın olmayı seviyorum… dersem… ne düşünürsünüz?  

– sarışın olmanın benim için -bireysel veya genel- olumlu bir özellik olduğunu?
– kendimi beğenmiş biri olduğumu
– başkalarını aşağıladığımı
– kompleksli biri olduğumu
– hepsini
– hiçbirini
* Sarışınların aptal, güzel veya kendini beğenmiş olduğuna dair, size veya başkalarına ait bir kanıya sahip misiniz?
*  “Aslında ben öyle düşünmem ama, çoğunluk öyle düşündüğü için doğru olabilir” mi dersiniz?
* Yoksa tek bir kişinin dahi bu kritere uymayabileceğini hesaba katmayı mı seçersiniz?
Peki, “ben sarışın olmayı seviyorum” dediğimde;
Ben sarışınım ve bunlar beni başkalarından üstün (akıllı veya güzel) kılıyor, dedim mi?
Sarışın olmak iyi bir şeydir, demiş miyim?
Sarışın olmayanlar kötüdür ve çirkindir, demiş oluyor muyum?
Sarışın olmayan başka kişileri sevmem, anlamına gelir mi?

… Yoksa sadece kendime ait bir duyguyu mu ifade ediyorum? .._"

Bu yazı Düşünceler içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

