Duygu ve düşüncelere büyüteçle bakmak-2

Desem ki:

Ankara’da Ahmet isminde bir adam var… var mı yok mu sizce?
olabilir de olmayabilir de…
bilgi ve gözlemlerimiz var olduğunu ya da olabileceğini kuvvetle söyleyecektir bize…

Peki, Ahmet Yılmaz var mıdır? o da büyük olasılıkla vardır, değil mi?

Ahmet Hacımollabaşıçelebievliyaoğlu var mıdır?
böyle bir soyadı olmama olasılığı yüksektir… olamaz mı ama? asla yoktur, diyemeyiz.

Hüsreviduraynettin Yılmaz var mıdır? böyle bir ismin de olma olasılığı çok çok azdır, ama yine, sıfır ihtimal diyemeyiz…

Peki ben desem ki, “Ankara’daki Ahmet beni seviyor”…

neler düşünürsünüz? inanır mısınız?
Ahmet diye birinin var olduğuna ve ortada bir sevgiye ilişkin kanıtlar/dayanaklar görmeyi istemez misiniz, bu durumda?

“Ankara’daki Hüsrevidurayettin beni seviyor” dediğimde… inanır mısınız?

ya ben böyle birilerinin var olduğuna dair hiç bir bilgim olmaksızın ve herhangi birinden herhangi bir sevgi mesajı almaksızın böyle hissediyorsam… hasta olduğumdan ya da sadece böyle bir sevgiye ihtiyaç duyduğumdan… tabii, bunlar işin bana ait yönleri…

Peki sizin cephenizde durum ne olacak?

yani, Ahmet Yılmaz’ın beni sevdiği iddiasına veya Hüsrevidurayettin’in beni sevdiği iddiama nasıl olacak duruşunuz? inanacak mısınız inanmayacak mı?

elinizde sizin için geçerli -ben ve/veya bu kişi hakkında ya da ortalıkta bir sevgi tezahürüne ait- bazı bilgiler olmadıkça, neye göre kabul edecek veya reddeceksiniz? bu kabul ve reddedişleriniz ne kadar doğru olacak?

yoksa, bana ne ya, beni hiç etkilemeyen ve ilgilendirmeyen bu durum hakkında kafa yormam, bir şey de düşünmem, isteyen istediğini düşünsün, mü dersiniz? güler geçer misiniz?

ya da böyle bir durumda, hiçbir veri, kanıt, belge olmaması halinde, inanma veya düşünme açısından nötr bir durumda  bulunabilir misiniz? olabilir de olmayabilir de mi dersiniz? “elimde bir veri yok ama olsa iyi olur” ya da “olmasa iyi olur”, şeklinde mi hissedersiniz?

sahi, siz Tanrı’ya inanma açısından neredesiniz?

Bu yazı Düşünceler, Sorular içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

