KADINA DAİR-EKYAZ Söyleşileri

Egeli de değilim, yazar da… sadece kadınım, yaşamın Dil-Düşünce-Duygu 3D’sine sevdalı…

Bir ilkyazda, bir arkadaş sohbeti içinde işittim ilk kez EKYAZ‘ı..

Dost aracılığıyla ve dostça izledim bazı etkinliklerini ve burada, başka başka sevdalı, başka tutkun kadınlar gördüm: yazmaya, üretmeye sevdalı, düşünmeye, paylaşmaya sevdalı…

özde insanı, sözde kadını sorun etmiş, güzel ve özel insanlar…

İşte, yine onlardan biri olan ve tanımanın bana büyük mutluluk ve ilham verdiği değerli yazar Zeliha Akçagüner için Konak Belediyesi ve EKYAZ tarafından düzenlenen “Edebiyatta 40 yıl” etkinliğinde, gökte ararken, rahat izleyici koltuğumda, ellerimin arasında buldum, niye tamamına katılamadım, diye hayıflandığım Kadına Dair Söyleşiler‘in “mor ağaçtan sevgi meyveleri saçan bir sunumla sarmalanmış” halini…

Konak Belediyesi’nin desteği ve sanat dostu Başkan Hakan Tartan’ın sunuş yazısı ile ayrı bir anlam kazanan “Kadına Dair… EKYAZ söyleşileri”, sözünü ettiğim o sevdalı insanların tutkularının ve emeklerinin ürünü…

Yazar Esma Zafer Ertan‘ın önsözünden, bu yedi yıllık kültür oluşumunun giderek genişlediğini ve bu inançlı birliktelikle daha önce de, “Savur Saçlarını Ege”, “Kent İnsan” ve “Güneşi Öpmek İçin” isimli kitap-ürünleri okuyucularla paylaştıklarını öğreniyorum.

Sayfaların arasında göz gezdirince, her biri diğerinden anlamlı ve özenli çalışmalar, “önce beni oku” diye çekiştiriyor zihnimi…

Dinlemediklerimden başlamaya karar veriyorum…
Sonra, diğeri, bir diğeri…. derken…
Kitabımı, çoğu satırlarının altı çizili, her tarafı notlar, ünlem ve yıldızlarla dolu olarak masaya bırakıyorum…

Artık uyuyabilirim…

Ama uyumadan önce, bu kitabı oluşturan EKYAZlılara, tüm emeği geçenlere, omuz, destek ve ilham verenlere teşekkür etmeliyim, diye düşündüm…

Emeklerinize, aklınıza, duygunuza sağlık… nice söyleşilere… nice paylaşımlara…

Sevgi ve Saygılarımla.

Kenar | Bu yazı Günlük, Kitaplar içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to KADINA DAİR-EKYAZ Söyleşileri

  1. Filiz Gülmez dedi ki:

    Merhaba Mine Miski, EKYAZ ve Kadına Dair kitabımız için güzel şeyler yazmışsınız. Çok teşekkürler. Zeliha Akçagüner etkinliğini izlemişsiniz, ben proje sorumlusuyum ve programı sundum, sizinle görüştük mü? Anımsayamadım. İzmir’de yaşıyorsanız Kitap Fuarında EKYAZ standına bekleriz, ben 16 Nisan, Pazartesi günü öğleden sonra standda olacağım. Görüşmek dileğiyle…Sevgilerimle. Filiz Gülmez

    Beğen

  2. minemiski dedi ki:

    Evet, tanışıyoruz aslında… ilk fırsatta hatırlatacağım kendimi… 🙂
    sevgiler, saygılar…

    Beğen

Bir Cevap Yazın

