AŞK ve HÜZÜN DEYİNCE SÖZÜNÜ ETTİKLERİM

AŞK ve HÜZÜN DEYİNCE SÖZÜNÜ ETTİKLERİM

… işte, “ben seni sevmeyi sevdim” oluyor bazen…
bazen “ben, sende beni sevdim” oluyor ya da “sende tüm insanlığı sevdim” oluyor…
neye kısmetse artık : )

bazen içimizdeki sevme potansiyeli, birleşecek bir nesne arıyor, şansı varsa mı buluyor, yoksa mı?
şansı varsa bulamıyor mu? : )
ya da belki en şanslı olan durum, bulup kaybetmek mi? [ üretim verimliliği açısından : ) ]

işte düşündüğüm şey bu: ben seni, senin taşıdığın niteliklerden ötürü değil, bendeki sevme niceliği ve niteliğinden ötürü “böyle” severim…

elbet, niye seni, bir başkası değil de seni seçtiğimin de anlamı var…

ve ben seni (belki sen de beni) seçtikten sonra, senin ve benim “kim ve ne” olduğumuzun ötesine geçen, senin ve benim sevme potansiyelimizi genişleten, coşturan katkılarımız… varoluşumuzun süreci ve varoluş sürecimiz…

sevgi-uyum-hazzın bir arada olduğu bir dans gibi, tadı, uyumlu hareketlerle büyüyen ve çoğalan doruk duygular gibi, bir sevgi ilişkisi…
ya da hayali…
ya da varsanısı (ki en acısı bu olsa gerek)…

aranan, özlenen, peşinden koşulan hal böyle iken çok kez tek taraflı veya kısmen olanını anlamak da mümkün, elbet…

ve ben hüzünlenirim, içimdeki, hüznü algılama şiddet ve biçimimden ötürü…

ne biri ne diğeri ne de öteki, ne sevmeyi ne hüzünlenmeyi ne de başka duyguları, ne sınıflara bahşetsin ne daraltsın ne de kalıplara sokmaya çalışsın, isterim…

dokunmasınlar duygulara… amma, duygulanan insana dokunabilmek bilinsin…

“duygulanan insan”a sevgiyle ve hoşgörüyle dokunabilmeyi öğrendiği zaman insan, insan olmanın erdemine ve mutluluğuna kavuşacak…

MM

Bu yazı Düşünceler, Günlük içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

