EMPATİ-ŞÜKÜR-HAZ

EMPATİ-ŞÜKÜR-HAZ

Yalana başladım ben de acılarla baş etmek için…
Ülkemi dinliyorum gözlerim kapalı,
kulaklarımda ağıtlar ve yalanlar…

Sorular uçuşuyor zihnimde;
ki şu sıra en çok işgal edeni:
Başkalarının acısına,
hastalık ve engellilik haline bakıp bakıp
“şükür” olarak adlandırdığımız
bir nevi sadik haz duygusundan,
bir gün vazgeçebilecek miyiz?

Başkasının acısını taa yüreğimizde duyup da
kendi sevincimizin boynunu bükebilecek,
hazzımızı hüzünle zenginleştirmeyi,
diğeri ile hemhâl olmayı
öğrenebilecek,
acıma yerine eş duyum ve şefkat
nefret yerine merhamet
sadaka yerine paylaşım
“ennn ben” yerine
“ben ve biz”i
koyabilecek miyiz?

MM

Bu yazı Düşünceler, Günlük, Perspektif, Sorular, Şiirlerim içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

