HÜSRAN-TATMİN SARMALINDA İYİ İLETİŞİM

HÜSRAN-TATMİN SARMALINDA İYİ İLETİŞİM

Tarafların dile gelmiş ve gelmemiş tüm ihtiyaçlarını en az zararla ve en fazla biçimde karşılayan ve onları bir ‘iyi olma duygusu’ ile ileriye taşıyabilen iletişim, en iyi iletişim olmalı…

Bu, iyi anne ve sağlıklı bebek arasında yaşanabilecek bir ilişkiyi akla getiriyor: Bebeğin dudaklarında sevinç ve tatminin, annenin gözlerinde sevgi, şefkat ve tatminin yansıması gülümsemelerle… Oysaki, bu böyle devam etmez, edemez,,, insan, henüz yavruyken bile hayal kırıklığı yaşamak ve yaşatmak durumundadır.

İlk ve mükemmel iletişiminin daha azına razı olmayı öğrenememek veya yetişkinlikte benzer bir ilişkiyi arzulamakla kalmayıp talep etmek, tarifi imkânsız acılara neden olabilir,,, kaldı ki bir çok insan, hayatın o erken döneminde dahi bu şansa, yani “yeterince iyi” anneye ve/veya “yeterince sağlıklı” bir bebekliğe, dolayısıyla ilk mükemmel iletişime sahip olamamıştır, muhtemelen… Ama arzu, öğrenilir, yaratılır, aktarılır aynı zamanda, çoklukla…

Yaşam boyunca, arzuların bazen hüsran bazen tatminle karşılık bulması, kişiye ve şartlara göre değişebilen bir salınım gösterecektir.

Arzu duyan ve arzu etmeyi öğrenen insan, hüsranıyla sağlıklı biçimde başa çıkmayı öğrenemezse acı duyma ve kimi zaman diğerini de acıtma ile karşı karşıya kalınır.

Tahterevallinin diğer tarafı, yani masum hedef olarak görünen “tatmin” de iyi yönetilemezse sorun hemen kapıdadır.

Ayrıca, istemeden veya bilerek, diğerinde yaratılan hayal kırıklığıyla, yani diğerinin hüsranıyla baş edebilmek de bir diğer önemli sorun alanı…

İnsanın ihtiyaçlarını karşılamak için olmazsa olmazı iletişimin niteliği, tesadüflerden bağımsız olmamakla beraber, içsel ve sonradan edinilen/edindirilen arzuların ve -ister hüsran ister tatminle sonlansın- sonuçlarının iyi yönetilmesinin öğrenilmesiyle yakından ilişkilidir. İyi hissettiren ve tarafları birlikte veya ayrı ayrı ileriye taşıyan iletişimin “ne”leri kapsayacağı ise kişilere göre değişecektir kuşkusuz…

MM

 

 

 

Reklamlar
Bu yazı Köşe Yazılarım içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s